Friday, October 22, 2010

TELINGA MANIS

Telinga Manis!

Selalu yang menjadi sebutan adalah Mulut Manis. 
Bukan Telinga Manis.

Jangan terkejut.

Telinga Manis hanya akan wujud bila ada semut bergumbira dalam telinga. 
Gila seksanya hanya tuhan yang tahu sebab umpama yang di dalam telinga itu adalah ulat gonggok atau pun kelkatu. Dari segi bunyi pergerakan kaki dan kesakitan telinga.

Semut tu lah yang mengganggu tidur nyenyakku pada jam 9.30 pagi. Serius sakit!

Gigih carik emak. Cemana ni mak?

Mudah jer jawapan heroin aku ni.

"Tutup telinga kasi die lemas. Kalau yakin die boleh berenang keluar, masukkan la air"

Haha. 
Tak pe mak. Man x yakin die boleh berenang keluar. 
Lantas aku tutup kedua2 telinga dengan penuh ragu2.. takut die x jumpa jalan keluar. Gelap. Dahlah dalam tu mesti penuh onak dan duri.. :p

Dua tiga kali aku tutup, derapan kaki beliau kejap kuat kejap perlahan. Sah memang aku rasa binatang buas yg masuk dalam tu. Lama2 bunyik tu hilang. Bila aku raba2 telinga aku.. rupa2nya semut. Ye semut yg kecik tu. Nape aku terbayang ulat gonggok bagai? Ni kuat tengok TV punya pasal la! Heh!

Selamba jer semut tu menganiaya aku yag kerdil ini :(


p/s: Aku rasa entry ni lebih sesuai disebut TAIK TELINGA MANIS. Haha!


Mode: Menulis dalam kesedihan. Kesedihan berganda, apabila tidak berjaya dalam PLV dan PPPS. Memang aku tak ditakdirkan untuk bersama MARA. :(

3 comments:

Hidayah Hanif said...

hahahaaaa...ko tau tak..semut gigit mate aku..perlukah aku wat entry "mate manis"?

mumet_endase said...

Haha. itu bukan mate manis. itu taik mata manis :p

Unknown said...

semut gigit mata dayah bcz asyik main mata

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...