Saturday, October 9, 2010

ZAMAN GOBLOKISASI?

Heh. Istilah baru. Malam tadi aku terbukak Channel 106 Astro Oasis.

Alaaa channel yang popular dengan rancangan realiti pertama di dunia Imam Muda tu.. :)

Tajuk die Liga Ilmu kalau x silap. Antara tetamu undangan adalah Dr Fadzillah Kamsah, Ustaz Haslin dan abang kepada Allahyarham Ustaz Asri, vokalis Rabbani sewaktu hayatnya masih ada.

Aku bukan nak kata aku baik sebab tengok cerita tu.. Aku dah mention awal2 aku terbukak, so no question at all. Peace no war.

Apa yg menarik perhatian aku bila Ustaz Haslin kuarkan Istilah ZAMAN GOBLOKISASI!
Haha.. Aku gelak besar kat situ.. Orang tengok cerita tu untuk halau syaitan, tapi aku makin panggil la pulak :p

Mengikut istilah murni Bahasa Jawa Nenda "GOBLOK" membawa maksud "BONGOK" atau yg sewaktu dengannya. So secara total Zaman Goblokisasi adalah ZAMAN KEBONGOKAN.

Bukan aku cakap eah... Ustaz Haslin yang cakap.. :)


Sakit mendengarnya tapi itu realitinya :)


Untuk kawan2 yg tak ingat siapa Ustaz Haslin, beliau adalah imam Masjid K. Sel....
dan kalau time die bagi ceramah kat sekolah, pasti keluar ayat2 al-Quran dengan rentak lagu Hindustan mahupun lagu Popeye :)


Mode: Rindu zaman dulu2. Semoga masih ada ruang dan kesempatan untuk kembali ke jalan yang benar. Amiin.



4 comments:

Hidayah Hanif said...

terer ko hack..lol

kembali ke jalan benar?apekahh?ishishishish

mumet_endase said...

haha.. kata Encik Gigih.

kembali ke jalan benar = ala2 waktu dulu. tak henti2 dgn amalan2 sunnah dan ibadah. hoho

Hidayah Hanif said...

ALHAMDULILLAH..bile nak wat comeback plak tuk itu..;p

mumet_endase said...

haha.. peluang sentiasa terbuka. diri sendri yg menentukannya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...